Главная | Регистрация | Вход | RSSЧетверг, 17.07.2025, 05:22

РАДУГА

Цвета радуги
Категории раздела
Методический материал [10]
Наш опрос
Нужен ли нашему сайту форум
Всего ответов: 17
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Форма входа
Глобус

Каталог статей

Главная » Статьи » Учительская » Методический материал

Урок української мови.

Урок української мови.

Тема: Посуд.

Мета: Засвоїти назви посуду; вчити вибирати із мовного потоку слова за змістову ознаку ряду слів однієї групи; розвивати образне мислення і уяву,усне зв’язне мовлення; виховувати бережне піклування про пташок, гордість за український народ.

Обладнання: предмети малюнків, іграшковий посуд,керамічний посуд.

Хід роботи.

1.Актуація опорних знань.

1.Привітання.

- доброго ранку ,доброго дня.

Бажаємо здоров’я і найкраще життя.

2.Психологічний настрій

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть!

Мені,діти,усміхніться,

Веселіше подивіться!

3.Виставка картин (на дошці)

- Яка зайва, обґрунтуйте свою відповідь.

4.Фонетична зарядка

Ма-ма-ма – ой весела вже зима

Ло-ло-ло – скільки снігу намело

Мі-мі-мі – дуже раді ми зимі

Рі-рі-рі – прилетіли снігурі

Мо-мо-мо – пташкам корму ми дамо

-          Розкажіть,як ви піклуєтесь про пташок взимку!

 5.Фізпауза.’’Я морозу не боюсь ’’ (Підручник с. 131)

2.Повторення пройденого матеріалу

1.Висловлювання думок.

’’ Зима - це добре, тому що……’’

’’ Зима – це добре,та не дуже,тому що …’’

2. Гра ’’Я вибираю українське слово ’’

Надворі прохладно чи холодно?

Під ногами слизько чи скользко?

Пішли пішки чи пішком?

Увечері світяться фонарі чи ліхтарі?

3.Смішинка – веселика.

- Чого ти плачеш, Андрійко?

- Я загубився.

- А на якій ти вулиці живеш?

- Я не на вулиці живу,а в дома?

- Чого не знав хлопчик?

Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні ми поговоримо про посуд. Вивчимо назви посуду українською мовою, вивчимо вірш, побуваємо на виставці керамічного посуду.

Сприймання та усвідомлення нових знань.

1.       Робота над віршем. Послухайте вірш и назвіть слова посуду.

Дали Галі молока

Плаче – склянка не така!

-З склянки пити важко!

Краще дайте чашку.

2.       Відгадування загадок. Знайдіть малюки відповідь.

От Сашко молодець!

На млинець поклав млинець

Той,що знизу – миємо(Тарелка - тарілка)

Біля тіла – вуха,а голови немає (Кастрюля - каструля)

Має зуби. Кожен день з’являється за столом,а нічого не їсть(Вилка - вилка)

-          Які ще назви посуду ви знаєте?

3.       Гра ’’ Перекладач ’’ Хлопці російські назви посуду

Дівчата – українські

4.       Робота над віршем Т.Коломієць ’’ Веселий душ ’’(підручник с.140)

-          Послухайте вірш і скажіть які слова вам не зрозумілі

-          Визначте,веселий чи сумний цей вірш. Доведіть свою думку.

-          Чому радіє посуд.

5.       Складання казки.

Складемо продовження казки. ’’ А одна гарненька розмальована дерев’яна мисочка не дуже полюбляла митися під душем. Ось вона вибігла із кухні на подвір’я і підійшла до песика…. ’’

6.       Робота в парах. Що де?(с.70)

Закріплення та осмислення знань.

1.Робота в зошитах с.24

- розфарбуйте клітинки так ,щоб посуд був на зеленому тлі. Назвіть посуд.

2. Фізкультхвилинка.

- Хто там,хто там  вже стомився

І на парту похилився?

Треба дружно всім нам встати.

І фізкультпаузу почати

Діти йшли,йшли,йшли-

Й горщик борщу знайшли

Насипали в миску,поїла

Й далі пішли

Діти йшли,йшли,йшли

Макітру вареників знайшли

Поїли з сметаною

Й далі пішли

Діти ,йшли,йшли,йшли

Глечик з молоком знайшли

Налили в склянку,випили

Й далі пішли.

3.В музеї побуту на виставці керамічного посуду.

- Діти,хто з вас любе фантазувати. Закрийте оченята и уявіть,що ми     в музеї побуту.

- Хто з вас спробує познайомити нас з виставкою керамічного посуду,показати всі його експонати?

a)      Перший екскурсовод

- Вам подобаються ці вироби?

- Назвіть кілька з них,з чого вони виготовлені.

Так,ці вироби виготовлені. Ми називаємо їх керамічними. Слово кераміка грецьке і означає глина. От одного разу якийсь чоловік узяв грудочку спеціальної глини,розім’яв її,спробував щось зліпити .

Непогано вийшло. От від грудочки глини і пішли ось ці прекрасні речі.

Людей,які працювали з глиною,називали гончарями , а їхнє заняття гончарством. Щоб із грудочки глини народився ось такий глечик чи горщик,треба багато попрацювати. Виготовляли вироби на спеціальному гончарному крузі ,зрізами тонким дротом,ставили на дерев’яній полиці для підсихання. Потім вироби обпалювали у спеціальних печах.

Хоч народна мудрість і говорить ; Не святі горшки ліплять,проте це ремесло складне.

Запитання після прослуховування:

-          Що означає слово кераміка?

-          Як називають людей,які працюють з глиною?

б) другий екскурсовод.

Розписували глиняні вироби пір’їною або пензликом. А що ж означають малюнки на глиняному посуді? Виявляється,що це своєрідні обереги.

Хвиляста лінія – життя

Квіти – краса

Колосся – побажання добробуту.

-          Як  називаються ці вироби? (Глечики)

А от виявляється,що це трохи не так. Це справжній глечик,а це глечиця. Чим вони відрізняються? У глечиці є носик,а у глечика немає.

-          Дивіться,як блищать вони,бо вкриті поливою,тому їх і називають полив’яні.

-          Для чого використовують глечики?

(жбан – воду,молоко,куманець – вино,наливка)

Був в Україні звичай; якщо дві сімї дружили,то дарували один одному глечики. І навпаки,якщо люди посварились, то в народі говорять,Розбили глечик.

4. Робота з книгою (с.70)

- хто такий дядько Василь?

- Що він робить?

- Що робить тітка Катерина?

- Чим бавиться маленький Тарасик?

- Хто з Вас діти самостійно зможе повторити розповідь? Який заголовок підберемо?

5. Гра запрошення в гості (Діти розставляють посуд,який потрібно до каві, та називають його)

6.Вправа "Виправ речення

Послухайте і виправ речення:

а. Борщ у склянці,а молоко у мисці.

б. Мама поставила пляшку з борщем у гарячу піч.

в. Суп їдять виделкою,а салат ложкою.

г. У кавник налили каші.

д. Сіль у цукерниці,а цукор у сільниці.

Узагальнення і систематизація знань.

1.       Поповнення словничка – довідника

(Діти малюють посуд,називають його та закріплюють у словничку)

(Тарілка,каструля,чашка,блюдце,ніж,сковорода,миска цукорниця,чайник,пляшка,виделка,ложка,сільниця,глечик,глечиця

сковорода,відро,кухоль,макітра,склянка,горщик,кавник)

 

Додаток

Вірш про зимуючих птахів

Всі летять до годівниці

Галки,снігурі синиці

Там є хліб,зерна чимало.

А іще шматочки сала.

Раді птахи,підлітають.

Взимку голоду не знають.

Є в них друзі – добрі діти.

Чом же всім не порадіти?

 

Гра"Яка ти, зимонька

Міста чистенькі,білі села

Зима і радісна й……….(Весела)

Кружляють вальс сніжинки ніжні

Зима пухка і …..(Білосніжна)

Мороз у лід озера кута

Зима тоді всі кажуть…….(люта)

І пташка змерзла і голодна

Бо видалась зима        (Холодна)

Зима буває біла чиста,

Уся срібляста і          (Пушиста)

І завжди неповторна, дивна

Непередбачена…..(чарівна)

Додаток

Загадки.

Два братця

Пішли у воду купаться (Відра)

Ліз карасик

Через перелазик

Та у воду - плюсь! (Кухоль і відро)

Скляна,кругленька,всі її цілують. (Склянка)

 Сама не їсть,а людей годує. (Ложка)

Хто всім нам хліб ділить (Ніж)

В животі лазня,в носі сито,на голові ґудзик,одна рука,і та на спині (Чайник)

Що то за посудина,в якій лежить біленьке, солоденьке (Цукорниця)

Народні назви місяців.

Грудень – хмурень,стужайло,

лютовій,поросинець.

Січень – сніжень,людовик,

щипун,тріскун.

Лютий – криво доріг,бокогрій.

Грудень

Замерзлим груддям скрізь

і всюди вкрилось поле і шляхи.

Це все грудень! – кажуть люди

І вдягають кожухи.

 

Січень

Вітер снігом б’є в обличчя,

Засипає снігом дах,

І ведуть між себе січу,

Хуртовини у степах.

Звір в цю січу попадеться

Геть тікає ледь живо

І по праву Січнем зветься

Місяць другий,зимовий.

 

Лютий

Третій місяць зветься Лютий,

А лютує він тому,

Що на світі довго бути

Не доводиться йому.

Категория: Методический материал | Добавил: ВиталийГонтарев (29.01.2012)
Просмотров: 4889 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Живой Календарь
Поиск
Общение
Мини-чат
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Облако информации